31 stycznia podczas Gali finałowej XV edycji organizowanego pod patronatem Business Centre Club konkursu Polish National Sales Awards nagrodzono najlepszych specjalistów branży sprzedaży i obsługi klienta w Polsce. Wyłoniono laureatów i wyróżnionych w 20 standardowych kategoriach. Po raz kolejny przyznano również nagrodę Supersprzedawcy. Konkurs od wielu lat skutecznie promuje etyczne podejście do sprzedaży i dobre praktyki w biznesie.
Polish National Sales Awards to unikalne w skali kraju przedsięwzięcie, którego celem jest kształtowanie i promowanie najwyższych standardów etycznych w sprzedaży i obsłudze klienta. Dzięki wyjątkowej metodologii oraz wieloletniemu doświadczeniu ekspertów PNSA, organizacja od lat jest wyznacznikiem dobrych praktyk w branży. Komisja Sędziowska konkursu, w skład której wchodzą doświadczeni praktycy, w dwuetapowym procesie oceny wyłania laureatów, którzy w danym roku wykazali się najlepszymi wynikami w sprzedaży, innowacyjnością i kreatywnością, umiejętnością pracy w zespole oraz etyką postępowania. Business Centre Club sprawuje patronat nad konkursem od pierwszej edycji, a podczas tegorocznej gali finałowej nagrody wręczał Piotr Onikki-Górski z BCC.
– Konkurs jest oczywiście znany, firmy starają się o udział, a ten udział jest dość trudny, ponieważ sama metodyka to jest tak naprawdę audyt sprzedawcy, osiągnięć danej osoby. Natomiast z uwagi na to, w jaki sposób do tego podchodzimy, dla firm jest to także traktowane jako wielka szansa do budowy swoich zespołów i motywowania ludzi. Swoich najlepszych ludzi, dlatego że proszę pamiętać, że już samo skierowanie kandydatów do edycji PNSA jest wielkim wyróżnieniem. Jeżeli firma zatrudnia kilka tysięcy, kilkanaście tysięcy sprzedawców i kieruje tych wybranych, to oni są uznawani za krem de la krem w swojej organizacji – dodaje Elżbieta Pełka, prezes PNSA.
W tym roku Komisja wyłoniła laureatów i wyróżnionych w 20 standardowych kategoriach. Sędziowie konkursu zwracają uwagę na wysoki poziom zgłoszeń kandydatów. Wyłonieni w konkursie specjaliści należą do czołówki polskiego sektora sprzedaży i obsługi klienta, reprezentują firmy takie jak Bank Millennium, BNP Paribas Bank Polska S.A., Polski Holding Hotelowy, OTOMOTO PAY, Netia S.A., Kompania Piwowarska S.A., Orange Polska, PGNiG Obrót Detaliczny Grupa ORLEN, Totalizator Sportowy, czy OEX Cursor S.A.
Supersprzedawca – kategoria specjalna
Po raz kolejny przyznano również tytuł Supersprzedawcy – w tej edycji otrzymał go Łukasz Jalinnik z Banku Millennium. – Biorąc udział w tym konkursie, w pierwszych etapach konkursu współpracownicy pytali mnie, o co z tym wszystkim chodzi. Mówiłem: „słuchajcie, sprawdźcie się”. Kiedyś słyszałem porównanie, że wystąpienie w PNSA i napisanie tej pracy to jest taka mała praca licencjacka. Powiem, że to jest dużo trudniejsze, bo to jest napisanie takiej małej autobiografii. Pracę licencjacką piszemy o czymś, a autobiografia jest o nas, a o nas jest ciężej mówić, i wyciągać naprawdę sensowne wnioski. Jest to przede wszystkim sprawdzenie siebie, swoich własnych umiejętności, a później takie ogromne docenienie, które jest pamiątką na lata – mówił Łukasz Jalinnik z Banku Millennium, laureat w kategorii specjalnej Supersprzedawca.Laureat tytułu otrzymał nagrodę główną w postaci studiów podyplomowych „Strategiczne Zarządzanie Sprzedażą” o wartości 18 900 zł, ufundowaną przez Akademię Leona Koźmińskiego oraz Kirov&Partners.
Nagroda specjalna
Podczas gali wręczono również Nagrodę Specjalną Prezes PNSA – w tym roku został nią uhonorowany prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz, Dziekan Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego za długoletni wkład w rozwój Polish National Sales Awards. Laudację przed wręczeniem nagrody wygłosiła członek zarządu województwa mazowieckiego – Janina Ewa Orzełowska.
– Nie wyobrażam sobie, że w przypadku nauk o zarządzaniu nie współpracować z biznesem. To są naczynia połączone. Nie możemy sobie pozwolić na to, żeby nie być blisko biznesu, ale też z drugiej strony biznes nie może sobie pozwolić na to, żeby nie być blisko z uczelnią – powiedział prof. Dr hab. Grzegorz Karasiewicz, dziekan Wydziału Zarządzania UW.
Skąd pomysł na Polish National Sales Awards?
– Koncept Polish National Sales Awards, powstał 17-18 lat temu kiedy współpracowałam z National Sales Awards w Wielkiej Brytanii. Byłam jedyną osobą spoza Wielkiej Brytanii oceniającą najlepszych sprzedawców właśnie na rynku brytyjskim. Ponieważ współpracowałam wtedy także z Chartered Institute of Marketing oraz z prof. Chahidem Fouralim, który jest również członkiem zarządu PNSA – powiedziała Elżbieta Pełka, dodając – Gdy jeździłam na posiedzenia komisji sędziowskiej do Anglii, usiedliśmy w Hyde Parku, w kawiarni i na serwetce rozrysowaliśmy koncept Polish National Sales Awards. Przy pierwszej edycji nie miałam żadnych ograniczeń i nie wiedziałam, co mnie czeka. Pierwsza gala finałowa odbyła się w Hiltonie. Żeby rozbudzić zainteresowanie, musiałam sama usiąść do telefonu i sprzedawać koncept. Rozmawiałam z prezesami, jeździłam na spotkania. Niektóre firmy, które uczestniczą w PNSA, startują i wysyłają kandydatów od pierwszej edycji – to jest nasze największe osiągnięcie.
Więcej o PNSA i lista laureatów XV edycji >>