Na zaproszenie przedsiębiorców Loży Białostockiej BCC oraz Podlaskiego Oddziału Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami gościł w Hotelu Cristal, siedzibie Loży, prof. dr hab. Tadeusz Oleksyn z Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości w Warszawie.
Na zaproszenie przedsiębiorców Loży Białostockiej BCC oraz Podlaskiego Oddziału Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami gościł w Hotelu Cristal, siedzibie Loży, prof. dr hab. Tadeusz Oleksyn z Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości w Warszawie. Spotkanie poświęcono problematyce zarządzania kompetencjami pracowniczymi w przedsiębiorstwie. Poruszono wiele związanych z tym tematem zagadnień: zarządzanie kompetencjami a restrukturyzacja zatrudnienia, powiązania z systemami wynagradzania i awansowym, zarządzanie kompetencjami a zarządzanie wiedzą, opracowywanie profesjogramów i profili stanowisk. Zebrani przekonali się, że zarządzanie kompetencjami i wiedzą pracowników jest pasjonujące i efektywne. Według prof. Oleksyna zarządzanie jest twórczością, więc trzeba patrzeć na nie jak na inne dziedziny sztuki. Człowiek powinien zmieniać zawód czy stanowisko co pewien czas, np. co siedem lat. Należy uczyć ludzi elastyczności w zatrudnieniu, trzeba modyfikować i zmieniać swoje role, unikać syndromu wypalenia. Zadaniem menedżerów jest rozwijanie w pracownikach chęci do zmiany ról, zdolności do wykonywania innych czynności, elastyczności, itp. W Stanach Zjednoczonych 80 procent czasu menedżerów wyższego szczebla pochłaniają sprawy zewnętrzne, na co dzień firmą zarządza średni szczebel kierowniczy. Taki styl zarządzania rekomendował polskim przedsiębiorcom prof. Oleksyn.