W poniedziałek wieczorem polscy czytelnicy mogli uczestniczyć w spotkaniu z Brianem Dumaine, autorem książki pt. “Bezonomika. Jak Amazon zmienia nasze życie i czego uczą się od niego najlepsze firmy na świecie”. Rozmowę online na platformie Zoom poprowadziła dr Małgorzata Bonikowska, prezeska THINK TANK.
Spotkanie można było zobaczyć również za pośrednictwem profilu Business Centre Club. Brian Dumaine, autor książki “Bezonomika”, którą w Polsce wydało Wydawnictwo Studio Emka, podkreślił na początku, że cieszy się z tego spotkania, które paradoksalnie umożliwił lockdown w Nowym Jorku, gdzie mieszka i pracuje.
Dr Małgorzata Bonikowska zadał dziennikarzowi i pisarzowi jedno z najważniejszych pytań: dlaczego napisał książkę o Amazonie? – Parę lat temu spacerowałem po Manhattanie z kolegą, rozmawialiśmy o wszystkich wywiadach, jakie przeprowadzamy i zauważyliśmy, że wszyscy nasi rozmówcy mówili o Amazonie. I wtedy pomyślałem, że może o nich napiszemy. Dwa lata nad tym pracowałem, rozmawiałem ze 150 osobami, w tym pracownikami Amazona. Przyglądałem się modelowi biznesowemu, który każdy powinien zrozumieć – przyznał Brian Dumaine. Ocenił, że Jeff Bezos stworzył model na miarę XXI wieku.
Według autora książki o Amazonie, kolejnym krokiem, który zrewolucjonizuje rynek, będą autonomiczne systemy dostawy. – Testują drony oraz inne rozwiązania, które wdrażają już w Seattle i Los Angeles. A klienci pamiętają im doskonale takie sytuacje, jaką ja kiedyś miałem. Zamówiłem coś, czego nie można było zwrócić. Zadzwoniłem do nich, oni zapytali o przyczynę zwrotu. Powiedziałem, że po prostu ten produkt mi się nie podoba. Oni na to: “OK, zostaw to sobie, a my zwrócimy ci pieniądze.” I takie historie naprawdę się pamięta – podkreślił Brian Dumaine.
Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Studio Emka. Na stronie wydawnictwa można znaleźć informacje na temat tytułu “Bezonomika” i tego, jak Brian Dumaine ujawnia podstawowe zasady, którym Jeff Bezos zawdzięcza dominację na rynku: obsesyjną dbałość o klienta, nieustanną innowacyjność, perspektywiczne myślenie i korzystanie na coraz większą skalę ze sztucznej inteligencji.
“Dumaine pokazuje, jak firmy ze Stanów Zjednoczonych, Chin i innych krajów naśladują metody Bezosa. W książce jest też mowa o firmach, wielkich i małych, które uniknęły zmiażdżenia przez kolosa ze Seattle dzięki odkryciu jego słabszych stron. Autor podaje wskazówki, jak przetrwać w epoce Amazona.”