NAZWA PROJEKTU:
„Firma Dobrze Widziana”
ŹRÓDŁO DOFINANSOWANIA:
POKL, poddziałanie 2.1.2
OKRES REALIZACJI:
9 marca 2010 – 9 maja 2012
KIEROWNIK PROJEKTU:
Magdalena Hołownicka
Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (podziałanie 2.1.2: Partnerstwo dla zwiększania adaptacyjności). Obejmuje przeprowadzenie kampanii informacyjnej oraz badawczej w zakresie CSR (ang. corporate social responsibility). To już kolejna edycja tego przedsięwzięcia, którego celem jest wspieranie wdrażania w polskich przedsiębiorstwach zarządzania zgodnego ze standardami społecznej odpowiedzialności biznesu. Kluczowe działania zaplanowane w ramach projektu obejmują:
- przeprowadzenie konkursu Firma Dobrze Widziana, którego celem jest wyłonienie w każdym województwie firm, które wyróżniają się w opinii otoczenia aktywnością w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu,
- wykonanie badań w zakresie postrzegania przez przedsiębiorców oraz kadrę zarządzającą tematu CSR, barier w zakresie wdrażania CSR, postaw jakie wykazują polscy przedsiębiorcy w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu, czynników motywujących do wdrażania CSR,
- stworzenie wirtualnej ankiety autoewaluacyjnej przy pomocy której menedżerowie będą mogli samodzielnie ocenić stopień społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa oraz uzyskać rekomendacje w zakresie doskonalenia stanu obecnego,
- przeprowadzenie kampanii informacyjnej obejmującej seminaria regionalne, konferencje oraz publikacje na temat społecznej odpowiedzialności biznesu adresowane do przedsiębiorców.
Więcej informacji o projekcie można uzyskać na stronie internetowej projektu csr.bcc.org.pl
Ankieta CSR
Przeprowadzone w ramach Projektu badania pozwoliły zebrać kluczowe wnioski niezbędne do konstrukcji ankiety autoewaluacyjnej. Jest to wirtualna ankieta diagnozująca stopień społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, przy pomocy której osoba odpowiadająca (on-line) na pytania ankietowe, otrzyma informację na temat oceny swojego przedsiębiorstwa (ocena pokazująca na skali stopień zaawansowania wdrażania CSR). W efekcie wynik będzie uwidaczniał m.in. obszary wymagające poprawy, z odesłaniem do informacji jak wdrażać CSR w tych obszarach.
Serdecznie zapraszamy do wypełnienia ankiety!