W związku ze zmianami jakie zostały wprowadzone reformą organów skarbowych od 1 marca 2017 r., odbyło się spotkanie z przedstawicielami lokalnego biznesu. Gospodarzem był II Urząd Skarbowy w Radomiu, a organizatorem Loża Radomska reprezentowana przez kanclerza Jerzego Kowala i sekretarz Annę Słopiecką, we współpracy z Izbą Przemysłowo – Handlową Ziemi Radomskiej reprezentowaną przez prezesa Łukasza Białczaka oraz dyrektor Urszulę Miśkiewicz. Urzędy Skarbowe w regionie radomskim reprezentowali: Bożena Rusinowska – naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego w Radomiu, Anna Miller – zastępca naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w Radomiu, Barbara Ćwil – naczelnik Urzędu Skarbowego w Zwoleniu, Barbara Kalbarczyk – naczelnik Trzeciego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Radomiu, Małgorzata Rybak – zastępca naczelnika Trzeciego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Radomiu.
Okazją do spotkania było podsumowanie XV edycji konkursu „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy”. Naczelnicy Urzędów Skarbowych otrzymali dyplomy od Loży Radomskiej BCC i Izby Przemysłowo-Handlowej Ziemi Radomskiej. Laureatami zostali: Pierwszy Urząd Skarbowy w Radomiu, Drugi Urząd Skarbowy w Radomiu, Urząd Skarbowy w Zwoleniu.
Bożena Rusinowska przekazała uczestnikom informacje dotyczące organizacji Krajowej Administracji Skarbowej, której celem nadrzędnym jest uszczelnienie systemu podatkowego w Polsce. Nowy system połączył w sobie administrację podatkową, kontrolę skarbową oraz Służbę Celną. Pani Naczelnik mówiła przedsiębiorcom jak mogą poruszać się w nowym systemie podatkowym i wskazała miejsca, które będą istotne przy załatwianiu najważniejszych spraw związanych z rozliczeniami podatkowymi. Anna Miller przedstawiła zadania Urzędu Skarbowego i Urzędu Celno-Skarbowego w KAS i informacje z zakresu wykreślania przedsiębiorców z rejestru podatników podatku od towarów i usług.
Przedstawiciele radomskiego biznesu zgodnie uznali, że spotkania z przedstawicielami Administracji Skarbowej są bardzo wartościowe pod kątem praktycznej wiedzy, dyskusji merytorycznych związanych z wzajemną wymianą doświadczeń oraz organizacją współpracy w relacji urzędnik – przedsiębiorca. Są też znakomitą okazją do poznania potrzeb i oczekiwań przedsiębiorców, sprzyjają budowaniu dobrych relacji pomiędzy urzędnikami i podatnikami.