Obraz społeczeństwa – Joanna Solska na Konwencie BCC

14.09.2017

WW

Joanna Solska, publicystka "Polityki", Wojciech Warski, przewodniczący Konwentu BCC, fot. M. Denkiewicz

Joanna Solska, publicystka “Polityki”, Wojciech Warski, przewodniczący Konwentu BCC, fot. M. Denkiewicz

Posiedzenie Konwentu BCC, fot. M. Denkiewicz

Posiedzenie Konwentu BCC, fot. M. Denkiewicz

Posiedzenie Konwentu BCC, fot. M. Denkiewicz

Posiedzenie Konwentu BCC, fot. M. Denkiewicz

Posiedzenie Konwentu BCC, fot. M. Denkiewicz

Posiedzenie Konwentu BCC, fot. M. Denkiewicz

Gościem Konwentu BCC była Joanna Solska, publicystka „Polityki”. Rozmawiano o zjawiskach społecznych i gospodarczych, które wyniosły do władzy obecnie rządzącą partię oraz pozwalają jej utrzymywać wysokie notowania. Omówiono kwestie zaniedbań socjalnych w okresie transformacji, powody masowej emigracji młodych ludzi i to, czy jesteśmy w stanie jej zapobiegać. Dyskutowano też o tym, jak zachowuje się społeczeństwo wobec wojny informacyjnej ze strony rządu.

Joanna Solska przedstawiła kluczowe, jej zdaniem, przyczyny, które doprowadziły do obecnej sytuacji społeczno-politycznej (m.in. tabloidyzacja mediów, bezrefleksyjność mediów społecznościowych, brak edukacji ekonomicznej, brak odpowiedzialności za finanse publiczne w obecnej ekipie rządzącej). Członkowie Konwentu przedstawiali własne opinie na ten temat, szukali również rozwiązań, które mogłyby zmienić obecny stan rzeczy.

Wskazano na budowę zupełnie nowego typu przekazu przez PiS, który zrywa z dotychczas obowiązującymi standardami komunikacji publicznej i nakierowany jest na skuteczność kosztem rzetelności. Przekaz kierowany jest tylko do własnego elektoratu, z pominięciem innych warstw społeczeństwa. Wizja Państwa IV Rzeczpospolitej nie interesuje się długoterminowymi skutkami gospodarczymi i ma na celu zbudowanie trwałego poparcia, nawet kosztem izolacji w Unii Europejskiej i wolniejszego rozwoju.

Konwent wskazał, że obecny przypadek wykorzystania Polskiego Funduszu Narodowego do celów partyjnej kampanii billboardowej potwierdza te tezy i wymaga napiętnowania. PFN nie może być agencją marketingu politycznego na usługach partyjnych i winien wykorzystywać pieniądze spółek Skarbu Państwa zgodnie z celami i intencjami statutowymi, tj. promocji Polski i polskich przedsiębiorstw za granicą.

COPYRIGHTS BCC
CREATED BY 2SIDES.PL