materialy prasowe
Główną nagrodę w Konkursie Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku GrandFront 2015 zdobyła redakcja Polski The Times za stronę tytułową wydania nr 33 z 2015 roku. Jej autorem jest Tomasz Bocheński. Rozdanie nagród w konkursie odbyło się 9 maja br. w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.
Do rywalizacji o miano najlepszej okładki w 2015 roku stanęło ponad 200 redakcji prasy o zasięgu lokalnym, regionalnym i ogólnokrajowym, które zgłosiły 432 prace w 9 kategoriach dla prasy drukowanej. O nagrody w kategoriach dla wydań cyfrowych rywalizowało 18 aplikacji mobilnych, stron internetowych i publikacji na tablety. Ponadto redakcje przysłały 26 zgłoszeń do nagrody specjalnej.
Zwycięzców Konkursu wyłoniło Jury, w którym zasiadają uznani twórcy grafiki prasowej – dyrektorzy artystyczni, wykładowcy uczelni plastycznych, fotograficy oraz wydawcy.
W tym roku Jury zdecydowało o przyznaniu aż pięciu nagród specjalnych. Nagrodzono nimi cykl okładek magazynu Ruch Muzyczny, Kanon – wydanie specjalne Tygodnika Powszechnego, przygotowane przez dzieci wydanie Dziennika Gazety Prawnej (nr 104 z 2015), publikację prezentującą wybór zdjęć z okazji 25-lecia Twojego Stylu oraz innowacyjny reportaż multimedialny Pokłady Pamięci przygotowany przez Dziennik Zachodni w wydaniu Śląsk Plus.
Patronat nad Konkursem objęło Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Już po raz trzeci współorganizatorem Konkursu zostało Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Konkurs jest wspierany przez firmy działające na rzecz polskiego rynku prasowego: Empik, Polską Agencję Prasową, Ruch S.A., Quad/Graphics, Stowarzyszenie Wydawców REPROPOL oraz ZAIKS, a także Wydawców Prasy, wśród których są: Agora, Burda International Polska, Edipresse, Gremi Business Communication, Grupa ZPR Media, POLITYKA, Polska Press Grupa oraz Ringier Axel Springer Polska. Patronami medialnymi są Polskie Radio, miesięcznik Press oraz The Society of News Design (SND).