W Poznaniu odbyła się konferencja podatkowa „Ceny transferowe – nadchodzące zmiany” organizowana przez Lożę Wielkopolską oraz Impel Business Solutions. Uczestniczyło w niej kilkudziesięciu przedstawicieli firm członkowskich.
W dobie istotnie zwiększających się obowiązków podatkowych, przedsiębiorcy i kadry finansowo-księgowe coraz więcej czasu i zasobów muszą poświęcać raportowaniu oraz dokumentacji. Niestety, wynikiem pracy samych organów podatkowych jest często zbyt szybkie postawienie zarzutu istnienia zaległości i dopatrywanie się intencjonalności takiego postępowania, a także sięganie do osób najbardziej wyeksponowanych i najłatwiej dostępnych (członkowie zarządu, dyrektor finansowy, księgowa). W takim momencie podstawowe obowiązki czy też generalnie samo prowadzenie biznesu schodzi na dalszy plan.
Czy można zarządzać odpowiedzialnością karnoskarbową pracowników działów finansowych i członków zarządu z tytułu rozliczeń podatkowych. Polityka cen transferowych – ograniczenia podatkowe w swobodnym ustalaniu cen w firmie dziś, a perspektywa 2017 – dokumentacja, benchmarking, przegląd cen. Jak zmniejszać obciążenia PIT i ZUS po stronie pracownika i pracodawcy – rozwiązania dla zatrudnionych i pracodawcy – to główne zagadnienia, które zostały poruszone podczas konferencji.
Konferencja została wysoko oceniona przez uczestników. Specjaliści prowadzący spotkanie udzielili wielu cennych wskazówek, a także podpowiedzieli, jak w świetle prawa rozwiązać indywidualne problemy, z którymi zgłaszali się uczestnicy spotkania.