W ramach najnowszego raportu pt. „Kryteria wyboru agencji marketingowych”, przygotowanego przez członka Klubu – firmę ContentHouse, w partnerstwie merytorycznym Business Centre Club i strategicznym Hörmann Polska, prezentujemy wyniki badania na temat tego, jakie czynniki mają wpływ na podjęcie decyzji o współpracy z daną agencją.
– Biznes kieruje się chęcią odniesienia sukcesu. Stąd też zachowania, które są logiczne i wynikają z analizy wiarygodnych informacji. To kwestia odpowiedzialności za podejmowane decyzje dlatego też istotnym jest czynnik osobistych relacji i doświadczeń. Raport to potwierdza. To ludzie, z którymi będziemy współpracować decydują o naszym sukcesie, porażce lub pozostaniu w tym samym rynkowym miejscu – podsumowuje badanie Maciej Owczarek, wiceprezes BCC, dyrektor generalny.
Celem badania było ustalenie kryteriów, jakimi kierują się przedstawiciele firm z sektorów B2C i B2B przy wyborze agencji marketingowych do współpracy. Osoby reprezentujące różne przedsiębiorstwa działające na różnych rynkach miały za zadanie wskazać w 23 pytaniach, czy dane kryterium ma wysoki, średni lub niski wpływ na wybór agencji, czy też może nie ma go wcale. Zapytaliśmy również o to, czy zdecydowaliby się polecić znajomemu/znajomej agencję, z której pracy są zadowoleni, lub odradziliby współpracę z określoną agencją, jeśli nie byliby zadowoleni z jej wyników. Wyniki ankiet przedstawiamy w naszym raporcie, w formie różnych wykresów.
– Wyniki naszego badania to cenna wiedza dla zarządzających biznesem marketingowym, pozycjonujących swoją ofertę w różny sposób i chcących trafić do odmiennych segmentów rynku po stronie klienta. Mam nadzieję, że będą one pomocne w mądrym ustaleniu strategii komunikacyjnej agencji marketingowych, by inwestycja w narzędzia dotarcia do klienta była maksymalnie efektywna – dodaje Grzegorz Miłkowski, Managing Director ContentHouse.
Z raportu dowiesz się:
- jaki wpływ na wybór przez klientów mają doświadczenie oraz osiągnięcia agencji,
- w jakim stopniu personal branding pracowników wpływa na tę decyzję,
- jakie znaczenie ma aktywność agencji i jej pracowników,
- jaką rolę odgrywają treści, m.in. artykuły eksperckie oraz blogi prowadzone np. przez samą agencję,
- czy media klasyczne wpływają na postrzeganie agencji podczas decydowania o nawiązaniu współpracy,
- czy relacje i rekomendacje innych są kluczowym, czy też mniej znaczącym czynnikiem,
- w jaki sposób wielkość agencji (kapitał zakładowy, liczba zatrudnionych) przekładają się na wybór agencji,
- jak psychologia społeczna i uproszczenia w naszym myśleniu wpływają na oceny agencji w oczach klientów,
- o czym pamiętać, aby zadbać o swój work-life balance,
- czy warto reklamować się w kryzysie,
- jak zrobić dobre szkolenie lub webinar dla potencjalnych klientów.
Więcej informacji o raporcie i omówienie wyników >>