Czy CFO jest kluczową postacią dla innowacyjności firmy? Jakie są kluczowe bariery rozwoju innowacyjności firm, a także jak nowe zjawiska rynkowe – w tym ESG i AI wpływają na innowacyjność firm? To kluczowe kwestie poruszone w badaniu przeprowadzonym przez firmę Ayming.
W minioną środę odbyło się spotkanie w Loży Warszawskiej Business Centre Club, podczas którego Magdalena Burzyńska – dyrektor zarządzająca Ayming Polska przedstawiła kluczowe wnioski z badania.
O wpływie CFO na innowacyjność, wynikach badania i o nowych wyzwaniach rynkowych rozmawialiśmy też z naszymi gośćmi, którymi byli:
- Joanna Kępczyńska – członek Zarządu, E.ON Polska S.A.
- Joanna Jaranowska – dyrektor ds. rachunkowości, Atlas Sp. z o.o.
- dr Paweł Górnicki– wiceprezes zarządu ds. finansowych, Creotech Instruments S.A.
- Magdalena Burzyńska – dyrektor zarządzająca, Ayming Polska
- Łukasz Zamojski, CFO, Zakłady Farmaceutyczne Unia
- Witold Lelental, ekspert, wieloletni CFO Super-Pharm
Debatę moderowała: Ewa Rzodkiewicz, dyrektor ds. nominacji członkowskich z Loży Warszawskiej BCC.
Co najbardziej zaskoczyło prelegentów?
- Na pytanie, czy CFO jest kluczową postacią dla innowacyjności w firmie 50% ankietowanych dyrektorów finansowych odpowiada, że TAK. Ale aż 30% uważa, że NIE, 16% nie ma zdania. Jednocześnie aż 70% ankietowanych CFO uważa, że to CEO/prezes jest najbardziej zaangażowany w rozwój innowacyjności firmy.
- Aż 69% ankietowanych firm zadeklarowało, że nie korzysta z zewnętrznych źródeł finansowania innowacji lub ulg podatkowych wspierających rozwój innowacyjności, co wywołało burzliwą dyskusję wśród naszych gości jak należy rozumieć „innowacje” i czy środki na innowacje faktycznie w firmie są
- Zaledwie 18% ankietowanych uważa, że zrównoważony rozwój i wymogi związane z raportowaniem niefinansowym (ESG) będą miały pozytywny wpływ na rozwój innowacyjności ich firm; aż 48% ankietowanych nie widzi wpływu.
Nasi prelegenci zgodzili się, że CFO ma ogromny wpływ na rozwój innowacyjności w firmie, że budowanie kultury organizacyjnej otwartej na nowe wyzwania, akceptującej ryzyko niepowodzenia projektów innowacyjnych przy jednoczesnym ustaleniu jasnych reguł dotyczących finansowania innowacji, wypracowanych w oparciu o strategię i długofalowe cele firmy jest kluczowe dla rozwoju innowacji.
Cały raport dostępny jest tutaj: https://www.ayming.pl/analizy-i-aktualnosci/raporty/od-liczb-do-innowacji-jak-cfo-przyspiesza-rozwoj-biznesu/
Dziękujemy naszym gościom za podzielenie się swoimi doświadczeniami i wskazówkami jak wpływać na rozwój innowacyjności firm.