PCO SA, czołowy producent wyrobów optoelektronicznych dla polskiego przemysłu obronnego, przywiązuje dużą wagę do dbania o rozwój i nagradzanie pracowników tworzących potencjał firmy. Doceniając kapitał ludzki, który ma znaczący wpływ na produkcję zaawansowanych technologii, z okazji Dnia Optoelektronika wręczono wybranym pracownikom honorowe odznaki „Zasłużony dla PCO SA”.
Z myślą o osobach, które swoją pracą zawodową przyczyniły się do rozwoju i umocnienia pozycji spółki, PCO SA stworzyło w 2010 roku procedurę przyznawania Odznaki Honorowej „Zasłużony dla PCO SA”. Dzień wręczenia odznak na mocy zarządzenia prezesa Zarządu ustanowiono w firmie PCO SA Dniem Optoelektronika. To wyjątkowe, wewnętrzne święto firmy stało się okazją do niestandardowej formy nagradzania pracowników i docenienia ich wkładu w realizację misji, strategii i działalności spółki.
– Jesteśmy firmą inżynierską, która jest liderem w technologii noktowizyjnej, termowizyjnej i laserowej. Nasz ciągły rozwój i pozycję na rynku zawdzięczamy kreatywnym konstruktorom i technologom, jak również pracownikom całego zaplecza produkcyjnego i wsparcia. Dzięki zdolnym inżynierom i zaangażowaniu załogi, możemy profesjonalnie i na czas produkować nowoczesny sprzęt dla wojska i pozostałych służb mundurowych. Staramy się doceniać ich pracę i motywować pracowników do dalszego wysiłku i rozwoju, stąd idea powołania Dnia Optoelektronika – komentuje Ryszard Kardasz, prezes PCO SA.
W tym roku Dzień Optoelektronika jest obchodzony wraz z jubileuszem każdego roku w rocznicę powstania PCO SA. Podczas spotkania w siedzibie firmy odbyło się uroczyste wręczenie wybranym pracownikom Odznak Honorowych „Zasłużony dla PCO SA”. Słowo wstępne dotyczące historii spółki i tradycji Dnia Optoelektronika wygłosił prezes Ryszard Kardasz, głos zabrał również Przewodniczący Kapituły Odznaki Stanisław Kaniak. Po udekorowaniu odznaczonych, nastąpiło uroczyste odsłonięcie tablicy Zasłużonego 2017.
Ustanowienie i obchody Dnia Optoelektronika to wyjątkowo forma podziękowania dla najlepszych pracowników i potwierdzenie, iż warto realizować przemyślane wewnętrzne działania employer branding nie tylko w korporacjach, ale również w firmach sektora obronnego.