Przedsiębiorcy stanowią aż 14% elektoratu (2,5 mln osób). To silny głos, który może mieć decydujący wpływ na wynik październikowych wyborów.
“Jestem przedsiębiorcą. Chcę decydować. Mój głos się liczy. Idę na wybory!”– pod tymi hasłami Business Centre Club wdraża oddolną kampanię #BCCnaWybory, zachęcającą przedsiębiorców do aktywnego udziału w zbliżających się wyborach parlamentarnych. NIezwykle istotnym celem jest również włączenie przedstawicieli biznesu do dyskusji o sytuacji gospodarczej kraju. Twarzami kampanii są eksperci, członkowie gremiów BCC i przedsiębiorcy.
Eksperci BCC, przez cały okres przewodniczenia Radzie Dialogu Społecznego, wielokrotnie podkreślali, że w politycznym dialogu głos strony społecznej jest zbyt często marginalizowany. Dlatego w ramach kampanii #BCCnaWybory Business Centre Club podejmuje działania mające na celu realną poprawę sytuacji polskich przedsiębiorców. Wśród ważniejszych aktywności znalazły się między innymi: raport BCC dla Gospodarki. Diagnoza i Rekomendacje , a także cykl spotkań przedwyborczych – Rozmowy o Gospodarce * – z przedstawicielami wszystkich najważniejszych partii politycznych. Spotkania te mają na celu merytoryczną dyskusję na temat najistotniejszych z punktu widzenia przedsiębiorców propozycji ugrupowań startujących w październikowych wyborach.
Zmiany w składkach ZUS, likwidacja składki zdrowotnej, zmiany stawek VAT dla niektórych branż, uproszczenie systemu podatkowego i ochrona firm rodzinnych – to tylko niektóre z tych propozycji. O tym, czy – i które – obietnice Prawa i Sprawiedliwości, Koalicji Obywatelskiej, Trzeciej Drogi, Lewicy, Konfederacji czy Samorządowców zostaną wdrożone, mogą zadecydować między innymi polscy przedsiębiorcy.
Warto przypomnieć w tym miejscu o wcześniejszych działaniach BCC kierowanych do przedstawicieli władz, w tym o zainicjowanej wiosną br. wraz z Federacją Przedsiębiorców Polskich i Krajową Izbą Gospodarczą kampanii #PrzedsiębiorcaToTeżWyborca oraz o Dekalogu Przedsiębiorcy (10 postulatów, mających poprawić warunki prowadzenia działalności gospodarczej). Najnowsza kampania #BCCnaWybory skierowana jest do przedsiębiorców.
Zachęcamy Państwa serdecznie do pobrania banerów akcji #BCCNAWYBORY, gotowych do wykorzystania w Państwa mediach społecznościowych, w geście poparcia dla wyżej opisanej inicjatywy (prosimy pamiętać o hashtagu #BCCnaWybory i #idęnawybory)
Pokażmy zatem naszą siłę, motywujmy się wzajemnie do działania, informujmy szeroko o akcji, a 15 października pójdźmy wszyscy do urn współdecydować o losie naszych firm, naszej gospodarki i naszych rodzin w myśl wyznawanej przez nas wszystkich zasady:
Chcę mieć wpływ. Mój głos się liczy. Idę na wybory.
Pobierz banery do mediów społecznościowych:
Ambasadorzy naszej akcji:
———————————————————————————————————————————————————–
* Cykl spotkań przedwyborczych „Rozmowy o gospodarce”
Dla przypomnienia: w ramach naszego przedwyborczego cyklu „Rozmowy o gospodarce” odbyły się już pierwsze spotkania z politykami i wkrótce planowane są kolejne – prosimy śledzić nasze aktualności. Tymczasem zapraszamy również do zapoznania się z relacjami z poprzednich spotkań: ze spotkania z Andrzejem Domańskim, głównym ekonomistą Instytutu Obywatelskiego >> , ze spotkania z Wojciechem Warskim, ekspertem gospodarczym Koalicji Polskiej i Trzeciej Drogi >>, a także ze spotkania z Krzysztofem Bosakiem, współzałożycielem Konfederacji >>