Amazon, Apple, Facebook i Google to najbardziej wpływowe firmy na świecie. Jak osiągnęły taką pozycję?

12.09.2018

Już 2 października do księgarń trafi bestseller „New York Timesa” Scotta Galloway’a pt.Wielka czwórka. Autor argumentuje w niej, że cztery wielkie, powszechnie rozpoznawalne firmy — których łączna kapitalizacja giełdowa przewyższa wielkość produktu krajowego brutto prawie wszystkich państw świata (z wyjątkiem sześciu) — odniosły tak wielki sukces, ponieważ zaspokajają nasze podstawowe potrzeby: więzi z bogiem (Google), miłości (Facebook), konsumpcji (Amazon) i prokreacji (Apple). Jaka była droga do sukcesu owych czterech jeźdźców i  co ich czeka w przyszłości? Dowiecie się Państwo sięgając po książkę.

Amazon, Apple, Facebook i Google to najbardziej wpływowe firmy na świecie. Prawie każdy uważa, że wie, jak osiągnęły taką pozycję. Prawie każdy się myli.

Scott Galloway zadaje fundamentalne pytania: jak wielka czwórka infiltruje nasze życie, że nie sposób jej pominąć ani zbojkotować? Dlaczego rynek i ludzie wybaczają jej grzechy, które pogrążyłyby inne firmy? I czy ktokolwiek jest w stanie się jej przeciwstawić? Ujawnia skrzętnie skrywane strategie wielkiej czwórki i to, jak sprawnie manipuluje ona naszymi podstawowymi potrzebami emocjonalnymi. Pokazuje też, jak wykorzystać wiedzę o niej we własnej drodze na szczyt, bo bez względu na to, czy chce się być dla wielkiej czwórki konkurencją, partnerem w biznesie czy tylko żyć w zdominowanym przez nią świecie, trzeba ją zrozumieć.

„Scott Galloway jest szczery i prowokujący. Jego książka wyzwala reakcję «uciekaj albo walcz» i zmusza do nieszablonowego myślenia”.

Calvin McDonald, dyrektor naczelny Sephory

Scott Galloway jest profesorem Stern School of Business na Uniwersytecie Nowojorskim, gdzie wykłada strategię marki i marketing internetowy. Mówi o sobie „seryjny przedsiębiorca”, założył bowiem dziewięć firm – ostatnia to L2. W 2012 r. znalazł się na liście „pięćdziesięciu najlepszych na świecie profesorów biznesu” sporządzonej przez portal Poets & Quants. Oprócz ogromnej wiedzy i doświadczenia cechuje go też ironiczny, prześmiewczy styl, którym zawsze zjednuje sobie odbiorców. Wielka czwórka to jego pierwsza książka.

COPYRIGHTS BCC
CREATED BY 2SIDES.PL