„Psychologia zmiany w życiu i biznesie” Angelika Chimkowska

05.12.2016

Angelika Chimkowska

Angelika Chimkowska

Niezależnie od tego, czy posiadasz własną firmę, czy pracujesz dla kogoś, prawdopodobnie mierzysz się ze zmianą lub w najbliższej przyszłości będziesz w sytuacji zmiany biznesowej. Dzięki praktycznemu zastosowaniu książki „Psychologia zmiany” uczynisz ze zmiany styl życia, będziesz poruszał się w tym procesie w sposób świadomy i planowy.

Każda, nawet najmniejsza organizacja ma swoją kulturę organizacyjną. Tworzą ją rutynowe metody postępowania, wartości i przekonania oraz nawyki w sposobie działania. Mogą one być  widoczne  w  tworzonych  procedurach  lub  nieformalnych zasadach  współpracy  wewnątrz  firmy  i  poza  nią.   Ten fundamentalny i nawykowy poziom funkcjonowania  firmy  jest  źródłem  wielu  problemów  i  przeszkodą w obliczu wprowadzania zmian. Potrzeba dużo czasu i wysiłku, aby stworzyć  kulturę  organizacyjną  nastawioną  na  zmiany.  Przede wszystkim konieczna  jest  znajomość  złożoności  całego  procesu  tak, aby móc działać w przestrzeniach, którą są najbardziej kluczowe i w tych, na które mamy bezpośredni wpływ. W przeciwnym razie pozostanie niesmak straconego czasu, źle zainwestowanych zasobów i błędnie określonej strategii. A każda skuteczna organizacja biznesowa w swoim DNA powinna mieć wpisana zmianę jako postawę działania, nieustannie szukać sposobów, aby działania były efektywne, a nie takie jak zawsze.
Dzięki książce „Psychologia zmiany w życiu i biznesie” otrzymasz dużą porcję wiedzy − zebrane koncepcje, modele, narzędzia oraz kluczowe aspekty procesu zmiany, na których warto się skupić. Angelika Chimkowska przedstawia najnowsze wyniki badań i strategię przeprowadzenia zmiany w życiu, swoistą jej instrukcję obsługi.

Wiedza psychologiczna i neurologiczna zawarta w tej książce pomogą ci samodzielnie przejść przez proces zmiany. Znajdziesz w niej odpowiedzi m.in. na pytania:

  • Jakiego typu wyzwań mogę się spodziewać przeprowadzając zespół przez zmianę?
  • Jak dobrze zaplanować proces zmiany?
  • Jak skutecznie komunikować zmianę w firmie?
  • Jakiego  typu  działań  wymaga  organizacja  nastawiona na zmianę?

Biorąc pod uwagę dojrzałość rynku i etap, na jakim jest polska przedsiębiorczość, mentalnie jesteśmy na innym etapie dojrzałości. Zmiana nadal postrzegana jest jako projekt i póki co nie wygląda, aby miało to się zmienić. To oznacza, że po pierwsze, jest jeszcze dużo do zrobienia. A po drugie i najważniejsze, organizacje, które zdobędą się na odwagę bycia pionierami i skutecznie wprowadzą zmianę do firmowego DNA, mają szansę na zyskanie ponadprzeciętnej konkurencyjności w bardzo wymagającym współczesnym biznesie – pisze Angelika Chimkowska w książce „Psychologii zmiany w życiu i biznesie”.To nie jest poradnik łatwej metamorfozy, która kończy się wraz z pierwszymi trudnościami, ale oparte na naukowych badaniach podejście do wprowadzania i utrwalania zmian. Dla ludzi, którzy doświadczyli pozytywnej siły zmiany, stała się ona stylem życia.  Wybrane opinie o książce:Ta książka zmieniła moje myślenie o zmianie. Jeśli więc chcecie coś zmienić w swoim życiu prywatnym lub zawodowym, nie wahajcie się jej użyć.Dorota Wellman, dziennikarkaW tej książce wartość odnajdą zarówno ci, do których przemawia wiedza naukowa, jak i ci, którzy wierzą w praktyczne rozwiązania i są w stanie podjąć działanie tylko wtedy, gdy mają pod ręką sprawdzone narzędzia. A tych w książce Angeliki jest wiele. Ale ta publikacja to nie tylko poradnik. Ta książka ma duszę i to czyni z niej pozycję wyjątkową. Sprawdźcie sami. Olga Kozierowska, dziennikarka, trenerka biznesu, twórczyni projektu Sukces Pisany Szminką   Zmęczony krzykliwymi książkami o niczym, utkanymi pasją albo entuzjazmem debiutanta, zajrzałem do tekstu Angeliki i zostałem nim… mocno zaskoczony. Do końca. Zaskoczony, albowiem jest to podręcznik z ikrą. Z kobiecą troską. Z użytecznymi życiowo definicjami i przypisami. Z wrażliwością na faktyczne potrzeby rozwojowe. Z właściwą dozą przenikliwości autorskiej, co może potwierdzić cytat: „…przy trudnych wyzwaniach najlepiej sprawdza się niski poziom motywacji, a przy mniej skomplikowanych − wysoki”. Czy ta książka jest trudnym wyzwaniem? Sprawdźcie sami. Bezapelacyjnie rekomenduję. Robert Krool, mediator, mentor, prezes zarządu Fundacji LifeSkills

Angelika Chimkowska 

zajmuje się oswajaniem zmian dla osób indywidualnych i organizacji biznesowych jako trener, mówca i autorka poczytnego bloga angelikacafe.com. Manager z kilkunastoletnim doświadczeniem pracy w dużych korporacjach. Absolwentka Executive MBA, SGH oraz UW, a także członkini Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców.

COPYRIGHTS BCC
CREATED BY 2SIDES.PL