Attrition, czyli zjawisko odpływu pracowników z organizacji, którzy zadecydowali o odejściu z firmy, jest problemem dla 73% badanych firm – wynika z raportu Antal Attrition.
Antal po raz pierwszy przeprowadził badanie, którego celem było sprawdzenie skali zjawiska attrition w firmach z sektora SSC, BPO i ITO, działających w Polsce. Wskaźnik attrition pokazuje, jaka w danej firmie była liczba pracowników, którzy zrezygnowali z pracy.
Najciekawsze wnioski płynące z raportu:
- największa skala zjawiska attrition dotyczy pracowników, którzy pracowali w danej firmie co najmniej rok, ale nie dłużej niż 3 lata;
- wśród przyczyn odejścia pracowników z firmy większość badanych (92%) wymienia lepsze, oferowane wynagrodzenie. Prawie ¾ respondentów (74%) wskazało na większe możliwości rozwoju w innej organizacji, a 47% – na zmianę ścieżki rozwoju zawodowego;
- największy wskaźnik attrition (ponad 20%) występuje w firmach, które na polskim rynku działają od 6 do 10 lat oraz w tych ze stażem działania w Polsce od roku do trzech lat.