Sąd nad lobbingiem










25.11.2009

Przedsiębiorcy z Loży Białostockiej zaprosili do swojej siedziby w Hotelu Cristal Bogusława Piwowara, dyrektora Biura Lobbingu i Edukacji BCC. Tematem spotkania było „20 lat lobbingu w Polsce”. Zagadnienie niezwykle interesujące, budzące emocje, rodzące wiele nieporozumień, często wynikających z niezrozumienia tematu.

 

Przedsiębiorcy z Loży Białostockiej zaprosili do swojej siedziby w Hotelu Cristal Bogusława Piwowara, dyrektora Biura Lobbingu i Edukacji BCC. Tematem spotkania było „20 lat lobbingu w Polsce”. Zagadnienie niezwykle interesujące, budzące emocje, rodzące wiele nieporozumień, często wynikających z niezrozumienia tematu. Część z nich ma swe źródło również w braku precyzyjnej definicji pojęcia lobbingu. Najpełniej jego współczesne znaczenie oddają słowa H. Forda II: „Istnieje powszechny, błędny pogląd, że wpływanie na ustawodawstwo we własnym interesie jest czymś niegodnym. Tymczasem nic nie byłoby bardziej niemądre niż szkodzenie własnej egzystencji. Najważniejsze jest raczej to, by działania lobbystyczne były prowadzone stosownie i skutecznie, a przede wszystkim by były prowadzone zgodnie z zasadami prawa i moralności”. W Polsce za działalność lobbingową uważane jest każde działanie prowadzone metodami prawnie dozwolonymi, zmierzające do wywarcia wpływu na organy władzy publicznej w procesie stanowienia prawa. Po teoretycznych rozważaniach nad pojęciem lobbingu rozpoczęła się ożywiona dyskusja na ten temat.

COPYRIGHTS BCC
CREATED BY 2SIDES.PL