Wizerunek społecznie odpowiedzialny









15.10.2010

W Białymstoku odbyło się inauguracyjne seminarium regionalne Lóż Białostockiej i Olsztyńskiej, w ramach projektu ZP BCC „Firma Dobrze Widziana”. Celem ogólnopolskiej kampanii informacyjno-promocyjnej jest promocja w środowisku przedsiębiorców zarządzania firmą zgodnego z zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu.

W czasie seminarium starano się znaleźć odpowiedź na pytania dlaczego warto by firmy były społecznie odpowiedzialne, jak sprawdzić czy takie są, jakie pomysły na CSR mają najlepsze przedsiębiorstwa w regionie. Spotkanie i panel dyskusyjny prowadziła wiceprezes BCC, dyrektor Biura Kontaktów Społecznych Anna Potocka. Przedstawiła wyniki badań opinii Polaków na temat CSR, przeprowadzonych w ramach projektu w maju 2010 r. przez Instytut Badawczy GfK Polonia sp. z o.o. Wynika z nich, m.in. że coraz częściej przedsiębiorcy zwracają uwagę na zewnętrzne postrzeganie firmy, przykładają wagę do tego, co mogą zaoferować pracownikom i ich rodzinom, społeczeństwu. – CSR jest dziś bardzo ważnym elementem wizerunku organizacji i nic nie wskazuje na to, by rola społecznej odpowiedzialności biznesu miała się w przyszłości zmniejszyć – podkreślała Anna Potocka. – Dla menedżerów jest to sygnał, by jak najszybciej poznali i nauczyli się CSR.  Jak zauważył kanclerz Loży Białostockiej Krzysztof Żukowski, projekt „Firma Dobrze Widziana” doskonale wpisuje się w misję ZP BCC, gdzie duże znaczenie przywiązuje się do społecznej odpowiedzialności biznesu.

Ważną częścią spotkania przedsiębiorców było również wręczenie nominacji w regionalnej edycji konkursu Firma Dobrze Widziana – wyróżniono firmy o najbardziej odpowiedzialnym społecznie wizerunku. Konkurs opiera się na założeniu, że przedsiębiorstwa nie istnieją same dla siebie, a ich jedynym zadaniem nie jest osiąganie zysku; w sposób jak najbardziej przyjazny korzystają z zasobów naturalnych, aktywnie uczestniczą w życiu lokalnej społeczności, dbają o bezpieczne środowisko pracy, inwestują w swoich pracowników oraz w relacje z kontrahentami i dostawcami oparte na zasadach fair play.

Ostatecznego wyboru nominowanych dokonały Regionalne Kapituły Konkursowe. W ich skład weszli: województwo podlaskie – kanclerz Loży Białostockiej Krzysztof Żukowski,; rektor Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku prof. Jacek Nikliński, redaktor naczelny „Kuriera Porannego” Piotr Wąsikowski, wojewoda podlaski Maciej Żywno; województwo warmińsko-mazurskie – kanclerz Loży Olsztyńskiej Wiesław Łubiński, wicemarszałek województwa warmińsko-mazurskiego Urszula Pasławska, dyrektor TVP SA Oddział Terenowy w Olsztynie Jarosław Kowalski, dyrektor AVIVA Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA Dorota Kuczyńska.

Na zakończenie zebrani wzięli udział w teście prototypu ankiety autoewaluacyjnej, dzięki której dowiedzieli się, na jakim poziomie w stosunku do średniej krajowej plasują się zachowania społeczne ich firm.W ramach projektu powstaje wirtualna ankieta autoewaluacyjna, przy pomocy której przedsiębiorstwa będą mogły ocenić stan wdrożenia w swoich firmach koncepcji CSR oraz dokonać analizy podejmowanych przez siebie działań (ankietę można też wypełnić na stronie csr.bcc.org.pl).

Obecnie trwa II edycja konkursu na Firmę Dobrze Widzianą. W 2011 r. planowana jest III edycja. Każda zakłada wyłonienie w danym województwie pięciu nominowanych, spośród których zostanie wybrany jeden laureat. Uroczyste uhonorowanie 16 laureatów odbędzie się podczas ogólnopolskiej konferencji zamykającej każdą z dwóch edycji konkursu. Szczegółowe zasady i procedura wyboru laureatów na stronie csr.bcc.org.pl.

Anna Potocka, Krzysztof Żukowski, Wiesław Łubiński, Piotr Wąsikowski, fot. Archiwum

Anna Potocka, Krzysztof Żukowski, Wiesław Łubiński, Piotr Wąsikowski, fot. Archiwum

COPYRIGHTS BCC
CREATED BY 2SIDES.PL