Studio EMKA
Dlaczego teraz klienci rządzą firmami – i jak obrócić to na własną korzyść
Budowanie świadomości marki, które obecnie odbywa się przede wszystkim w mediach społecznościowych, przekazuje losy firm w ręce klientów. Jest to odwracanie marki, rzut judo, którego efekty widzi cała branża. Technika, która pogrąża niektóre firmy, a inne podnosi do statusu supergwiazd.
Dziś wybór jest prosty: Odwróć się albo sami cię odwrócą. Swoją klarowną opowieść o tym, jak przeskoczyć wprost do przyszłości rządzonej przez konsumentów Neumeier prowadzi lekko i bez wysiłku. Przekształć swoją markę w miniruch społeczny, który klienci będą z przyjemnością współtworzyć, a ty patrz, jak rośnie i niech oko twoje radują zyski.
Eksplozja komunikacji i siła, którą daje klientom komunikowanie się, wywraca firmę do góry nogami. Pytanie nie polega na tym, CZY twoja firma również zostanie postawiona na głowie, tylko KIEDY to nastąpi.
Najlepsi klienci bowiem to już nie tylko konsumenci […] To konkretni ludzie, mający nadzieje, potrzeby i emocje. Dzielą się z innymi ocenami, mają swoje kaprysy, wyrażają bardzo osobiste poglądy i sami piszą własne historie.
Klient ma znacznie większą kontrolę nad produktami, które lubi czy wręcz uwielbia. To nie są już marki tylko KUPOWANE – są to marki, z którymi się UTOŻSAMIAMY. Klient chce mieć coś do powiedzenia w kwestii tego, co się produkuje i jak się towar dostarcza. Klient jest w stanie sam podwinąć rękawy i pomagać, nie tylko promując markę wśród swoich znajomych, ale i budując jej treść, podsuwając pomysły, a nawet sprzedając produkty i usługi.
To Twój klan. Dokąd go poprowadzisz?
OPINIE O KSIĄŻCE
„Autor znakomicie rozumie zmiany zachodzące w kapitale ludzkim klientów!
MICHAEL SCHRAGE, PRACOWNIK NAUKOWY MIT SLOAN SCHOOL
Ponadczasowe mądrości marketingowe jako teleskop, przez który widać niełatwą przyszłość!
ROGER MARTIN, SPECJALISTA OD ZARZĄDZANIA, AUTOR PROJEKTOWANIA BIZNESU
Przeczytałem w samolocie. Niesamowita książka!
JOHN SPENCE, LIDER TOP 100 BUSINESS THOUGHT
„Marty’emu Neumeierowi udaje się jeszcze raz: wskazuje palcem słuszny kierunek. Opowiada, jak będzie wyglądała przyszłość tworzenia marki, jednocześnie drąc na strzępy księgi konwencjonalnej wiedzy. Warto przeczytać. Zainspiruje cię to do budowy marki jutra
NIRAJ DAWAR, PROFESOR IVEY BUSINESS SCHOOL, AUTOR KSIĄŻKI TILT
„Ekscytujące spojrzenie na nową myśl dużego formatu – to nie firmy tworzą marki, tworzą je klienci
ROBERT JONES , STRA TEG W WOLFF OLINS I PRO FESOR UNI VERSITY OF EAST AN GLIA
Marty Neumeier znakomicie rozumie, że zmiana tego, co nazywamy kapitałem ludzkim klientów, jest w stanie zmienić ciężar gatunkowy marki produktu i usługi. ODWRACANIE MARKI to instrukcja dla specjalistów od tworzenia obrazu produktu mówiąca o tym, jak i w co inwestować, aby kapitał ludzki był jeszcze bardziej wartościowy
MICHAEL SCHRAGE, PRACOWNIK NAUKOWY MIT SLOAN SCHOOL , AUTOR KIM MA ZOSTAĆ TWÓJ KLIENT?
„WSZYSTKO JASNE! Marty Neumeier rzuca dobre światło na nie zawsze do końca zrozumiałe, chociaż bliskie spotkania między prawdziwymi ludźmi, zmianami społecznymi i strategią biznesową.
I GOTOWE !
RIC GREFÉ, DYREKTOR WYKONAWCZY AIGA. STOWARZYSZENIE PROJEKTANTÓW GRAFICZNYCH
Marty Neumeier to mistrz słowa – książkę czyta się bardzo przyjemnie. Rzecz jest pouczająca i robi wrażenie. Psychologia konsumentów w ciągu ostatniej dekady zmieniła się fundamentalnie. Marty usuwa słowo niełatwe z niełatwego zadania, jakim jest dostosowanie się do tej zmiany
DR KIT YARROW , PSYCHOLO G RYNKU I AU TOR DEKODOWANIA UMYSŁU NOWEGO KONSUMENTA
Bądź na fali. Przeczytaj ODWRACANIE MARKI i dowiedz się: a) dlaczego klienci chcą przejąć kontrolę nad twoją marką oraz b) jak im w tym pomóc
GRE G PETROFF , GŁÓWNY SPECJALISTA DS. DOŚWIADCZEŃ ZAKUPOWYCH W GE
MARTY NEUMEIER jest dyrektorem Działu Transformacji w agencji Liquid, opracowującej koncepcje marek na porzeby „szybkich firm” – organizacji, których działanie opiera się na innowacyjności, zaburzaniu starego porządku i bezwzględnym Rozwoju drogą wiodącą do sukcesu. To szósta książka Martyego o budowaniu marki i kreatywności w biznesie. Jego pierwsza książka, THE GAP BRAND, zdefiniowała na nowo markę jako „intuicyjne odczucie klienta na temat produktu, usługi lub organizacji”, odrzucając powszechnie przyjęty pogląd, że marka to logotyp lub obietnica firmy związana z produktem bądź usługą. Jego kolejna książka ZAG, wprowadzająca kategorię „wyjątkowości” jako prawdziwy test strategii marki, została uznana za jedną ze 100 najlepszych książek o biznesie wszech czasów. Jego trzecia książka, THE DESIGNFUL COMPANY, proponuje liderom plan budowania kultury innowacyjności marki. Marty rozpoczął pracę w agencji Liquid w 2009 – w roku fuzji. Liquid oferuje klientom pełen zakres usług – od planowania marki i komunikacji do tożsamości marki i projektowania doświadczeń związanych z produktem. Obecność w Dolinie Krzemowej dała jej od razu dostęp do ludzi, idei i firm, które są obecnie na czele przemian świata. Tu właśnie narodziło się „myślenie w stylu Doliny Krzemowej”, które wpływa na styl pracy wszystkich biur od San Jose i San Francisco do Portland, Nowego Jorku i Santiago. W 2012 roku Neumeier opublikował METASKILLS – książkę o kreatywności w miejscu pracy w dobie rosnącej automatyzacji. Tuż za METASKILLS pojawiła się THE 46 RULES OF GENIUS, przewodnik pozwalający szybko opanować innowacyjność. Jego wizja kreatywności biznesu doprowadziła do spotkań z wieloma najbardziej ekscytującymi firmami z branży, takimi jak Apple, Google, Microsoft, Twitter i Patagonia. Na podstawie tych doświadczeń opracował zasady, którymi dzieli się w swoich książkach, wykładach i warsztatach. Gdy Marty nie jest zajęty doradzaniem klientom lub prowadzeniem warsztatów, chowa się w Akwitanii we Francji, gdzie razem z żoną kupili petite maison. Po prawie dziesięciu latach prób mówienia po francusku wciąż myli pommes [jabłka] z pommes de terre [ziemniakami].