Posiedzenie Komisji BCC ds. przemysłu spotkań i wydarzeń

17.04.2025

16 kwietnia w Ministerstwie Sportu i Turystyki odbyło się posiedzenie Komisji BCC ds. Przemysłu Spotkań i Wydarzeń “Droga do Igrzysk Olimpijskich 2040″.

Wśród prowadzących i gości specjalnych znaleźli się:

Dawid Frik  – dyrektor marketingu Impel Group

Anatol Kot – Terra Group

Michał Borowski – Dentons

Anna Szymańska – Dentons

Adriana Mierzwa- Bronikowska – Dentons

Ze strony BCC obecne były Dagmara Chmielewska, przewodnicząca Komisji, oraz Martyna Uniewska.

Podczas spotkania z reprezentantami Ministerstwa Sportu i Turystyki: Robertem Korzeniowskim, doradcą Ministra Sportu i Turystyki ds. Strategii Sportu i Mateuszem Łachem, dyrektorem Departamentu ds. Strategii Sportu został opracowany Plan Pracy Komisji ds. Przemysłu Spotkań i Wydarzeń przy Business Center Club.

  • Celem prac Komisji jest wsparcie rozwoju konkurencyjnej, nowoczesnej i zrównoważonej infrastruktury eventowej w Polsce, która będzie przyciągać międzynarodowe wydarzenia, takie jak Igrzyska Olimpijskie 2040 roku, które – odpowiednio przygotowane – mają szansę wzmacniać gospodarkę, innowacje oraz wspierać lokalne społeczności.
  • Komisja ds. Przemysłu Spotkań i Wydarzeń, powołana przy BCC, opracuje założenia do gospodarczego planu rozwoju infrastruktury (MICE) – sportowej, eventowej, kongresowej, targowej, sportowej, koncertowej i festiwalowej w Polsce.
  • Została określona potrzeba stworzenia forum dialogu biznesowego jako organu wspierającego działania organizacji Igrzysk Olimpijskich

Główne wnioski i rekomendacje:

 

  • Działania te mają być wsparciem w pozyskaniu przez Polskę mandatu na organizację IO w 2040 roku w zakresie rozwoju i zapewnienia właściwej infrastruktury wydarzeniowo sportowej z jej późniejszym planem efektywnego zagospodarowania.
  • Działania Komisji mają głównie wesprzeć firmy członkowskie (również nowe, celem wypracowania współpracy sektora prywatnego z rządowym) w ramach rozwoju konkurencyjnej, nowoczesnej i zrównoważonej infrastruktury eventowej w Polsce
  • Zwrócenie uwagi na konieczność współpracy sektora publicznego z prywatnym w ramach przygotowania strategii sportu na najbliższe 15 lat pod względem infrastrukturalnym, administracyjnym, marketingowym oraz prawnym.

 

Więcej informacji >>

 

COPYRIGHTS BCC
CREATED BY 2SIDES.PL