16 kwietnia w Ministerstwie Sportu i Turystyki odbyło się posiedzenie Komisji BCC ds. Przemysłu Spotkań i Wydarzeń “Droga do Igrzysk Olimpijskich 2040″.
Wśród prowadzących i gości specjalnych znaleźli się:
Dawid Frik – dyrektor marketingu Impel Group
Anatol Kot – Terra Group
Michał Borowski – Dentons
Anna Szymańska – Dentons
Adriana Mierzwa- Bronikowska – Dentons
Ze strony BCC obecne były Dagmara Chmielewska, przewodnicząca Komisji, oraz Martyna Uniewska.
Podczas spotkania z reprezentantami Ministerstwa Sportu i Turystyki: Robertem Korzeniowskim, doradcą Ministra Sportu i Turystyki ds. Strategii Sportu i Mateuszem Łachem, dyrektorem Departamentu ds. Strategii Sportu został opracowany Plan Pracy Komisji ds. Przemysłu Spotkań i Wydarzeń przy Business Center Club.
- Celem prac Komisji jest wsparcie rozwoju konkurencyjnej, nowoczesnej i zrównoważonej infrastruktury eventowej w Polsce, która będzie przyciągać międzynarodowe wydarzenia, takie jak Igrzyska Olimpijskie 2040 roku, które – odpowiednio przygotowane – mają szansę wzmacniać gospodarkę, innowacje oraz wspierać lokalne społeczności.
- Komisja ds. Przemysłu Spotkań i Wydarzeń, powołana przy BCC, opracuje założenia do gospodarczego planu rozwoju infrastruktury (MICE) – sportowej, eventowej, kongresowej, targowej, sportowej, koncertowej i festiwalowej w Polsce.
- Została określona potrzeba stworzenia forum dialogu biznesowego jako organu wspierającego działania organizacji Igrzysk Olimpijskich
Główne wnioski i rekomendacje:
- Działania te mają być wsparciem w pozyskaniu przez Polskę mandatu na organizację IO w 2040 roku w zakresie rozwoju i zapewnienia właściwej infrastruktury wydarzeniowo sportowej z jej późniejszym planem efektywnego zagospodarowania.
- Działania Komisji mają głównie wesprzeć firmy członkowskie (również nowe, celem wypracowania współpracy sektora prywatnego z rządowym) w ramach rozwoju konkurencyjnej, nowoczesnej i zrównoważonej infrastruktury eventowej w Polsce
- Zwrócenie uwagi na konieczność współpracy sektora publicznego z prywatnym w ramach przygotowania strategii sportu na najbliższe 15 lat pod względem infrastrukturalnym, administracyjnym, marketingowym oraz prawnym.
