Znamy 21 najlepszych polskich kampanii public relations wyłonionych w 24 kategoriach 4. edycji organizowanego pod patronatem Business Centre Club konkursu PR Wings 2024. Największym triumfatorem konkursu okazała się kampania „Jazda bez Czytanki” zgłoszona przez Imago Public Relations i Stalexport Autostrada Małopolska, zdobywając nagrody aż w trzech kategoriach. Projekty “Czas na #tantiemyzinternetu” oraz “(P)okaż serce – kampania dotycząca nowotworów dziecięcych” zakończyły uroczystą Galę w warszawskim Hotel Bellotto z dwiema statuetkami.
Jury tegorocznej edycji konkursu PR Wings, w którym zasiadała Renata Stefanowska, dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji BCC, miało przed sobą wyjątkowe wyzwanie: ocena 188 projektów nadesłanych w 23 kategoriach konkursowych. Dodatkowo, 30-osobowe jury, złożone z przedstawicieli agencji zrzeszonych w Stowarzyszeniu, przyznało Nagrodę Specjalną SAPR. Ostatecznie w trakcie uroczystej Gali w warszawskim Hotelu Bellotto nagrodzono 21 najlepszych polskich kampanii PR.
Kampania „Jazda bez czytanki” zgłoszona przez Imago Public Relations i Stalexport Autostrada Małopolska zdobyła uznanie jurorów aż w trzech kategoriach konkursowych: Branża motoryzacyjna, Kampania edukacyjna oraz Transport, spedycja, logistyka. Kampania wyróżniła się zaangażowaniem w edukację kierowców i podnoszeniem świadomości na temat bezpiecznej jazdy bez korzystania z urządzeń mobilnych.
Projekty „Czas na #tantiemyzinternetu!” oraz „(P)okaż serce – kampania dotycząca nowotworów dziecięcych” zdobyły po dwie statuetki. Aż pięć zgłaszających podmiotów – Erbud, Good One PR, Klinika Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka, mBank oraz Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych (SFP-ZAPA) – zdobyło po dwie nagrody, wyróżniając się wyjątkowymi projektami aż w ośmiu różnych kategoriach. To osiągnięcie podkreśla ich zaangażowanie i profesjonalizm w podejmowaniu zróżnicowanych działań PR-owych, obejmujących obszary takie jak edukacja zdrowotna, prawa autorskie, odpowiedzialność społeczna oraz innowacyjna komunikacja.
„Zmiany społeczne, transformacja medialna i rewolucja technologiczna zmuszają do kreatywnego podejścia do komunikacji, ale jednocześnie dają dostęp do szerokiego spektrum narzędzi komunikacyjnych. Najlepsze polskie kampanie PR nagrodzone w tegorocznej edycji konkursu PR Wings są dowodem dojrzałości i elastyczności naszej branży, która umiejętnie dostosowuje się do nowych oczekiwań odbiorców oraz realiów komunikacyjnych” – podkreślił Bartłomiej Rajchert, Prezes Zarządu SAPR, CEO GDS Grupy Doradztwa Strategicznego.
Podczas gali uhonorowano również śp. Adama Łaszyna Nagrodą im. Andrzeja Stolarczyka, przyznaną za wyjątkowy wkład w rozwój branży PR w Polsce. Nagrodę, która ma na celu upamiętnienie wybitnych zasług w dziedzinie public relations, odebrała ze sceny żona laureata i Prezeska Alert Media Communications, Beata Łaszyn.
Dodatkowo agencje zrzeszone w Stowarzyszeniu Agencji Public Relations postanowiły przyznać specjalne Wyróżnienie SAPR „Wzór dobrych praktyk” firmie Bouygues Immobilier Polska za wprowadzenie standardów etyki biznesowej i uczciwe traktowanie partnerów poprzez praktykę wynagradzania za przygotowanie ofert przetargowych.
Pełna lista nominowanych projektów.
KATEGORIE PODSTAWOWE
PR korporacyjny
- Barometr Providenta – Provident Polska
PR Produktowy
- EA SPORTS i PROSTO – nowa drużyna wchodzi do gry – monday comms / Electronic Arts
Komunikacja kryzysowa
- Wchodzę do banku 16:55 – kryzys przekuty w sukces marki – mBank
Public Affairs i Lobbying
- Czas na #tantiemyzinternetu! – Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych (SFP-ZAPA)
ESG i CSR
- Zastygliśmy na Dworcu Centralnym – ERBUD / Fundacja ERBUD
Komunikacja w mediach społecznościowych i influencer marketing
- Czas na #tantiemyzinternetu! – Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych (SFP-ZAPA)
Angażujący event
- Kongres Pamięci Narodowej. Historia mówi przez pokolenia – El Padre
Komunikacja B2B
- Autopay. Od niezawodnych produktów do rozpoznawalnej marki – Autopay / Profeina
Efektywność roku
- „Barometr prawa” – Grant Thornton
Employer Branding
- Dzień Zdrowia pamięci Joanny Sawczyn – Grupa Muszkieterów
Komunikacja wewnętrzna
- Pamiętaj o okularach ochronnych – ERBUD
Komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI
- Prymus – kampania „Otwarci na zmianę” – 180heartbeats + JUNG v MATT / monday comms
Ochrona przed dezinformacją
- Jazgot – kryminalny serial audio o oszustwie finansowym – mBANK / Molecular Worldwide / Voice House
Kampania edukacyjna
- Jazda bez czytanki – Imago Public Relations / Stalexport Autostrada Małopolska
KATEGORIE SEKTOROWE
Transport, spedycja, logistyka
- Jazda bez czytanki – Imago Public Relations / Stalexport Autostrada Małopolska
Technologia i innowacje
- Warsztaty Vasco Electronics „Z technologią przez świat” – Agencja
Melmak
Branża FMCG
- Kampania „Łączy nas najlepszy skład” – Publicon
Rynek zdrowia
- (P)okaż serce – kampania dotycząca nowotworów dziecięcych – Good One PR / Klinika Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka
Nieruchomości, budownictwo, infrastruktura
- Akcja Tron – kampania edukacyjna – WC Tron / Apollo 360
Branża motoryzacyjna
- Jazda bez czytanki – Imago Public Relations / Stalexport Autostrada Małopolska
Sport, turystyka, hotelarstwo
- Poland Soul Travel – oLIVE media / Polska Organizacja Turystyczna
Przemysł, chemia, energetyka
- Elektrownia Atomowa w Minecrafcie – Lifetube / Defence24
Finanse i ubezpieczenia
- Możesz liczyć na ekspertów rankomat.pl – Rankomat.pl / Inner Value
NAGRODA SPECJALNA SAPR (ex aequo):
- (P)okaż serce – kampania dotycząca nowotworów dziecięcych – Good One PR / Klinika Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka
- Kampania społeczna „Dom zaczyna się od serca” – Pepco
NAGRODA IM. ANDRZEJA STOLARCZYKA
- Ś.P. Adam Łaszyn
Wyróżnienie SAPR „Wzór dobrych praktyk”
- Bouygues Immobilier Polska