Chyba nikt nie ma wątpliwości, a różnorodne raporty branżowe i badania temu dowodzą – pandemia przyspieszyła rozwój rynku e-commerce. Brak możliwości dokonywania zakupów stacjonarnie wynikający z kwestii bezpieczeństwa sprawił, że coraz więcej osób – chcąc czy nie chcąc – zaczęło przekonywać się do zakupów internetowych, a właściciele sklepów i marek, również tych mniejszych, rozpoczęli swoją przygodę ze sprzedażą internetową.
Zmiana zachowań konsumenckich spowodowała, że pojawia się coraz więcej sklepów internetowych. I choć zakupy stacjonarne są już możliwe, widzimy, że chętnie dokonujemy ich z poziomu fotela, podczas oglądania serialu czy w towarzystwie kawy lub z innego, dowolnego miejsca na świecie. Cóż zrobić, gdy użytkownicy preferują taki styl zakupów? Gdy mówimy o taki zagadnieniach takich jak m-commerce, live commerce, social commerce czy showrooming?
W opracowanym pod patronatem BCC najnowszym raporcie ContentHouse zatytułowanym „Rozwiń swój e-commerce krok po kroku” przeprowadzamy Cię przez różne etapy podróży w świat e-commerce. Począwszy od podstaw dotyczących założenia sklepu internetowego, wybór serwera, aspekty administrowania sklepem internetowym czy kwestie logistyki, przez zagadnienia związane z SEO, analityką, automatyzacja różnych procesów po obsługę klienta w social media i promocję e-sklepu.
Z udziałem ekspertów odpowiadamy na nurtujące pytania i przekazujemy wskazówki, które będą pomocne dla wszystkich wkraczających w świat e-commerce lub rozwijających swój już działający sklep internetowy.
Z raportu dowiesz się:
- jak wybrać serwer dla sklepu internetowego?
- o jakich aspektach administrowania należy pamiętać?
- dlaczego tak ważne jest SEO sklepu internetowego?
- co analizować i dlaczego warto to robić?
- jak wybrać dostawcę?
- o czym pamiętać w kwestii płatności?
- jak zabezpieczyć się w kwestii zwrotu?
- jakie możliwości daje automatyzacja marketingu?
- jak poprawnie dobierać słowa kluczowe?
- jak obsłużyć klienta w social mediach?
- jak promować sklep w sieci?
Przeczytasz także wywiad z Jakubem Dwernickim, założycielem i prezesem notowanej na głównym parkiecie GPW Grupy R22 SA, której częścią jest dostarczająca narzędzia wspierające rozwój biznesów w internecie spółka cyber_Folks SA. W publikacji znajdziesz również słowniczek e-commerce.
POBIERZ RAPORT >>
1, 2, 3 – start!
Istotną decyzją przy uruchamianiu sklepu internetowego jest wybór technologii. SaaS, sprzedaż na Allegro, platforma sklepowa typu WooCommerce czy Prestashop, czy może własna platforma? Każde z tych rozwiązań ma swoje mocne strony, o których piszemy w pierwszym artykule naszego raportu. Z kolei w drugi materiale ekspercki z cyber_Folks, Artur Pajkert i Katarzyna Węgiel, podpowiadają, jak dobrze wybrać serwer dla sklepu internetowego, jak ważny jest czas ładowania strony, bezpieczeństwo serwera czy siła pierwszego wrażenia.
Checklista
Wybór samej technologii, która pomoże nam w prowadzeniu sprzedaży internetowej, to nie wszystko. Kasa fiskalna, obsługa płatności, regulamin e-sklepu oraz ochrona danych osobowych – przed rozpoczęciem sprzedaży należy zadbać o wiele kwestii. To między innymi wybór operatora płatności internetowych, przygotowanie regulaminu i polityki prywatności czy dostosowanie do dyrektywy Omnibus. W naszym raporcie przybliżamy te zagadnienia, a eksperci – radcy prawni – podpowiadają, jak zadbać o kwestie prywatności w e-sklepie, jak zabezpieczyć się w kwestii zwrotów, a także wskazują 5 najczęściej popełnianych błędów przy konstruowaniu regulaminu e-sklepu. Warto o tym wiedzieć!
W drodze do klienta
Przewagą zakupów online jest to, że klient może wykonać je z dowolnego miejsca, o dowolnej porze i zostaną one dostarczone w dowolne miejsce. Dbałość o kwestie związane z logistyką jest więc bardzo ważna dla obu stron. Zanim zakupiony produkt trafi do klienta, przed właścicielem sklepu internetowego stoi szereg wyzwań związanych z wyborem modelu prowadzenia handlu, dostawcy, zadbanie o integracje czy kwestię opakowań. Co więcej, jak wynika z raportu „Odpowiedzialny e-commerce 2021”, zanim użytkownicy dokonają zakupu, coraz częściej zwracają uwagę na politykę zwrotów e-sklepu (52%) oraz na to, jak wygląda proces reklamacji (50%). Jak zapewnić klientowi jak najlepsze doświadczenia z nimi związane? O powyższych aspektach piszemy w artykule „W drodze do klienta, czyli logistyka w e-commerce”.
SEO i analityka internetowa
Opisy, frazy kluczowe, dobre tytuły, zoptymalizowane grafiki – co ma kluczowe znaczenie przy pozycjonowaniu sklepu internetowego w Google? Jak zdobyć ruch w e-sklepie? Jakich błędów w SEO sklepu internetowego nie popełniać? Jakim wskaźnikom przyglądać się w kontekście analityki? Sesje, zdarzenia, rejestracje czy transakcje – co monitorować? To istotne pytania, na które wspólnie z ekspertami odpowiadamy w naszej publikacji.
Automatyzacja
Marketing automation daje wiele możliwości w kontekście dotarcia do nowych klientów czy ratowania porzuconych koszyków. Dostępnych jest wiele rozwiązań, które będą przydatne nie tylko dla dużych e-commerców, ale i sprawdzą się na każdym etapie lejka sprzedażowego, także w przypadku mniejszych e-sklepów. Sprawdź w naszym artykule i wypowiedziach ekspertów, co możesz zyskać dzięki automatyzacji marketingu.
Customer service i promocja e-sklepu
Social media pozwalają nam na komunikację, dostarczają rozrywki, inspirują, ale i mogą stanowić kanał zakupowy czy miejsce obsługi klienta. Dla wielu z nas serwisy społecznościowe są łatwą formą kontaktu, nie tylko ze znajomymi, ale i z markami czy e-sklepami. Wysłanie wiadomości czy pozostawienie komentarza z pytaniem o produkt lub opinią jest powszechne, a konsumenci oczekują sprawnej odpowiedzi na przekazane zapytanie. Jak wówczas zachować się będąc sprzedawcą internetowym, aby komunikacji w tej przestrzeni była spójna? Przybliżamy to zagadnienie w naszym artykule „Customer service – czyli jak obsłużyć klienta sklepu w social mediach, aby był zadowolony”.