Luiza Woźniak
ekspertka BCC ds. optymalizacji biznesu i podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstw
tel: 509 931 901 e-mail: luiza.wozniak@bcc.org.pl
Twórczyni i dyrektor zarządzająca firmy consultingowej “Perfect Ideas”. Interim manager, doradca i mentor liderów, praktyk biznesu i wykładowczyni uczelni wyższych. Ekspert w zakresie ewaluacji i optymalizacji biznesu. Specjalizuje się w obszarach: przywództwo i zarządzanie, sprzedaż i marketing, kapitał ludzki. Realizuje między innymi audyty statusu organizacji w wybranych obszarach, tworzenie i doskonalenie strategii, budowanie skutecznych kultur organizacyjnych, optymalizacja procesów i zasobów, kreowanie i zarządzanie doświadczeniami klienta, motywowanie i rozwój kapitału ludzkiego, podnoszenie kompetencji przywódczych.
Praktyk biznesu z ponad 20 stażem. Zarządzała sprzedażą, marketingiem i rozwojem biznesu zarówno koncernów międzynarodowych (m. in.: Bertelsmann Media, BauerWeltbild Media, Lexis Nexis, EuroPress Polska) jak i polskich firm (m.in. Polska Agencja Prasowa, Fundacja Teraz Polska, Altkom Akademia). Doświadczona negocjatorka – sukcesy w sprzedaży to między innymi kilkaset wynegocjowanych kontraktów międzynarodowych, w koncernami wydawniczymi (np.: HBR, Vogue, The Economist, National Geographic Society) i międzynarodowymi agencjami informacyjnym (np.: Reuters, Bloomberg). Doświadczenie i osiągnięcia w marketingu i sprzedaży w segmentach B2B i B2C Doświadczona konsultantka w zakresie optymalizacji biznesu (szerokie portfolio branż m. in.: wydawnictwa, media, agencje eventowe, usługi medyczne, usługi finansowe, usługi doradcze, firmy informatyczne, rolnictwo, hotelarstwo, sport, branża szkoleniowa i konferencyjna, FMCG, produkty premium, firmy produkcyjne). W procesach optymalizacji biznesu generowała wzrost przychodów dla firm od kilkunastu do kilkudziesięciu procent. Szerokie doświadczenie i wiel sukcesów w marketingu strategicznym i PR. Wprowadzała na rynek znane firmy i nowe start-upy (np.: wprowadzenie na polski rynek Zepter International Poland – marka premium, Bauer Weltbild Media – “Klub dla Ciebie”) oraz nowe produkty i innowacyjne rozwiązania (także e-commerce), w wielu organizacjach (np.: Polska Agencja Prasowa, LexisNexis, Fundacja TERAZ POLSKA, EuroPress Polska). Jako interim menedżer lub doradca skutecznie reorganizowała i optymalizowała przedsiębiorstwa. Prowadziła projekty w zakresie optymalizacji sprzedaży, marketingu, obsługi klienta, rozwoju kompetencji i innych obszarów HR dla firm z wielu branż (m. in.: produkcja, farmacja, wydawnictwa, media, usługi finansowe, szkoleniowe, nieruchomości, usługi medyczne, IT, segment MICE, instytucje kulturalne, rolnictwo, usługi szkoleniowe i doradcze). Praktyk w zarządzaniu zmianą i w sytuacjach kryzysowych. Przez 9 lat, jako CEO kierowała spółką Europress Polska (spółka niemieckiego koncernu medialnego Axcel Springer), umacniając jej pozycję lidera na polskim rynku w zakresie importu i dystrybucji prasy i książki zagranicznej. Wynegocjowała na wyłączność kontrakty z kluczowymi wydawcami zagranicznymi, podniosła znacząco efektywność sprzedaży (optymalizacja procesu, nowe kanały sprzedaży, szersze wsparcie marketingowe, działania e-commerce). Zoptymalizowała procesy wewnętrzne, zmniejszyła koszty i zdywersyfikowała przychody. W efekcie tych działań, mimo spadkowego na rynku trendu sprzedaży prasy, podnosiła profit netto spółki o kilkadziesiąt procent w skali rocznej. Pomysłodawczyni, fundator i dyrektor zarządzający PERFECT IDEAS – firmy consultingowej w zakresie optymalizacji biznesu oraz ekspert w firmach doradczych i szkoleniowych (m. in.: FranklinCovey Polska, Higher, QuestChnageManagers, Expence Reduction Analysts, Akademia Zaarządzania Sportem).
W portfolio klientów PERFECT IDEAS międzynarodowe koncerny oraz firmy polskie, wśród nich między innymi: The Economist, International New York Times, Bloomberg, Newsweek, Time, Gold Key Media, Grohe, Gelato Festival, Zepter International Poland, Bauer Media Group, Agrimpex, Grupa ZPR Media, Mennica Papieska, Manuscriptum, Nowa Era, Operon, PWN, OSEC, Blue Business Media, Europejskie Centrum Zdrowego Oka,, PVI, PZJ.
Absolwentka trzech fakultetów Uniwersytetu Warszawskiego: slawistyka, europeistyka, zarządzanie i marketing, a dziś aktywna promotorka tej uczelni. Aktywna obrończyni praw zwierząt i opiekunka kilku uratowanych, instruktorka hipoterapii.
Specjalizuje się w obszarach:
- zarządzanie i przywództwo transformacyjne;
- marketing i sprzedaż transformacyjna;
- HRM – zarządzanie kapitałem ludzkim;
- budowanie “zdrowych” kultur organizacyjnych.